سنگ مرمریت آباده ای که سالیانه تغییر رنگ می داد

در واقع در کانسارهای اورال، که 8 ذخایر از 20 کانسار شناخته شده در حال توسعه هستند، سنگ مرمریت آباده با ماشین های سنگبری استخراج می شود، و در کارلیا، جایی که انواع قرمز و صورتی رایج است، روش “انفجار خاموش” با هیدروکلاین است.

بلوک های استخراج شده از روده ها به کارخانه سنگبری تحویل داده می شود و در آنجا سنگ برش و صیقل داده می شود. سپس سطح بلوک با اسید اگزالیک صیقل داده می شود که سطح را نرم کرده و درخشندگی کاملی به دست می آورد.

دامنه سنگ مرمر بسیار گسترده است، مجسمه ها، ظروف و چراغ های اصلی، تابلوهای موزاییک و کاشی از آن ساخته شده است.

این سنگ همچنین به طور فعال برای دکوراسیون بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده می شود، سنگ مرمر به دلیل مقاومت بالای آن در برابر حرارت، برای روکش شومینه مناسب است.

سنگ مرمر سفید یک دی الکتریک عالی با خواص عایق الکتریکی بالا است،  به همین دلیل در صنعت برق در ساخت پست های ترانسفورماتور و تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمر خرد شده به عنوان پرکننده برای مخلوط های بتن و سنگ مرمر خرد شده برای تولید فلاکس در صنعت متالورژی استفاده می شود.

پتانسیل سنگ مرمر در طراحی به رنگ آن بستگی دارد:

سیاه – برای اهداف تزئینی برای پوشش کف و دیوارها استفاده می شود.
سبز – مربوط به هنگام مواجهه با آشپزخانه و حمام، ساخت کانتر.
قرمز و صورتی – مناسب برای ساخت عناصر داخلی تزئینی، دکوراسیون حمام، روکش ساختمان.
بژ – بادوام تر از انواع دیگر، بنابراین برای ترتیب پوشش کف مناسب است.
زرد – برای دکوراسیون بیرونی، آستانه پنجره و شومینه استفاده می شود.
قهوه ای – مربوط به تولید میزهای کار آشپزخانه.

با مراقبت مناسب، سنگ مرمر می تواند بیش از 100-150 سال بدون تغییر ظاهر خود دوام بیاورد. این یکی از بادوام ترین مواد تکمیلی است که از نظر زیبایی شناختی از بیشتر نژادهای طبیعی پیشی می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.