مصرف لوبیا چیتی خانگی ذهن شما را خلاق می کند

مانند سایر انواع لوبیا، لوبیا چیتی خانگی یک پروتئین گیاهی است که طعم، بافت و رنگ را به مجموعه ای از غذاها می بخشد.

چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که لوبیا چیتی محبوب ترین نوع لوبیا است که توسط آمریکایی ها خورده می شود و در بین تمام انواع لوبیا مقام اول را دارد.

چه چیزی باعث می شود این لوبیا همه کاره تا این حد محبوب شود؟ آیا لوبیا چیتی سالم است؟ برای اطلاع از مشخصات تغذیه لوبیا چیتی، فواید سلامتی و مضرات احتمالی و راه های لذت بردن از آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

لوبیا چیتی چیست؟ لوبیا چیتی لوبیاهای قهوه ای مایل به قهوه ای به رنگ قهوه ای مایل به زرد و بیضی شکل هستند.

از نظر استعاری، هر لوبیا چیتی شبیه یک نقاشی است، و در اسپانیایی “pinto” به معنای نقاشی شده است.

لوبیا چیتی یک غذای اصلی در غذاهای مکزیکی و آمریکای جنوب غربی است. لوبیاها نرم، خامه ای، آجیلی و خاکی هستند و برای بوریتو، فاهیتا، تاکو و کوسادیلا عالی هستند.

لوبیا چیتی را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی به عنوان لوبیا خشک یا کنسرو لوبیا پیدا کنید. آنها مقرون به صرفه، آسان برای تهیه و مغذی هستند.

این پروتئین گیاهی بدون کلسترول و گلوتن، گیاه‌خواری و گیاه‌خواری است و آن را به یک ماده متداول در بسیاری از غذاهای شور و شیرین تبدیل می‌کند.

آیا لوبیا چیتی سالم است؟ طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، هر 1/2 فنجان لوبیا چیتی پخته شده بدون نمک، شامل موارد زیر است:

کالری: 123
پروتئین: 8 گرم
چربی کل: 0.5 گرم
کربوهیدرات: 23 گرم
شکر: 0 گرم
فیبر غذایی: 8 گرم (29٪ DV)
سدیم: 1 میلی گرم
آهن: 2 میلی گرم
فولات: 147 میکروگرم (37٪ DV)

لوبیا چیتی بسیار مغذی است و تحقیقات نشان می دهد که خوردن آن ممکن است به محافظت در برابر بسیاری از بیماری های مزمن کمک کند.

به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2021 در مجله Nutrients نشان می دهد که گنجاندن حبوبات به عنوان بخشی از یک استراتژی رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کنترل قند خون، بهبود وزن بدن، حفظ سلامت رگ های خونی، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، کاهش التهاب و بهبود کمک کند.

لوبیا چیتی فاقد گلوتن و کلسترول بوده و سرشار از پروتئین، فیبر و فولات است.

لوبیا چیتی همچنین دارای مواد مغذی ضروری مانند آهن، منیزیم، تیامین، کلسیم و روی است.

وقتی بدون نمک و مواد افزودنی تهیه شوند، چربی و سدیم کمی دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.