چای شهرزاد کیسه ای هورمون شادی را در افراد افسرده بالا می برد

تعجب آور نیست که بدانید چای شهرزاد کیسه ای فواید زیادی دارد. چای سبز، سیاه، سفید و اولانگ همگی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند.

رادیکال های آزاد به طور مداوم در بدن تشکیل می شوند که در نهایت می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، خطر آسیب DNA و حتی مرگ سلولی افزایش می یابد. خوشبختانه، طیف گسترده ای از چای های واقعی به جلوگیری از این اتفاق کمک می کند.

چای سفید کم فرآوری شده ترین چای است و در نتیجه بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارد.

این باعث می شود که برای حفظ سلامت عمومی شما و محافظت از شما در برابر بیماری های مختلف که ممکن است توسط رادیکال های آزاد ایجاد شوند بسیار عالی است.

چای سبز در رتبه بعدی قرار دارد. با این حال، از بین تمام آنتی اکسیدان هایی که چای سبز دارد، EGCG بیشتر مسئول مزایای سلامتی چای سبز است. به ویژه، شناخته شده است که اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی و متابولیک دارد.

چای

چای اولانگ همچنین حاوی تعداد قابل توجهی آنتی اکسیدان است. از این میان، جالب‌ترین آنها تیآسیننسین‌ها هستند که مسئول اکثر فواید سلامتی آن هستند.

آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، چای سیاه وجود دارد. اگرچه بیشتر مردم متوجه نمی شوند، چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی نیز هست.

در چای سیاه، این اجزا از آسیب به ماکرومولکول هایی مانند DNA و لیپیدها جلوگیری می کنند.

اگر هدف شما طولانی تر شدن عمر است، چای سبز می تواند این کار را برای شما انجام دهد. این یکی از مهمترین فواید نوشیدن هر روز چای است!

یک مطالعه جامع شرکت کنندگان ژاپنی را به مدت یازده سال دنبال کرد. مشخص شد افرادی که حداقل پنج فنجان چای سبز در روز می نوشند کمتر در معرض خطر مرگ هستند. به نظر می رسید که زنان به خوبی محافظت می شوند.

به طور کلی، زنان 23 درصد کمتر در معرض مرگ به هر دلیلی بودند، در حالی که این میزان برای مردان 12 درصد کمتر بود. خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در زنان 31 درصد و در مردان 22 درصد کمتر بود.