سس مایونز کوچک دلپذیر معجزه ای در مزه ی غذا

یک سس که در واقع یک چاشنی است سس مایونز کوچک دلپذیر نام دارد. این یک کلاسیک از غذاهای تند فرانسوی است. این سس برای سیب زمینی سرخ کرده است.

این یک روان کننده برای ساندویچ و سالاد است. این غذای روح افراد WASP-y است.

از نظر فنی، این یک امولسیون روغن و زرده تخم مرغ است که در صورت تمایل، با کمی خردل، کمی نمک و چند قطره سرکه یا آب لیمو چاشنی شده است.

امولسیون زمانی اتفاق می‌افتد که دو عنصر که با هم ترکیب نمی‌شوند روغن و آب کلاسیک هستند در خدمت چیزی بزرگ‌تر از خودشان، مانند سس سالاد، با هم ترکیب می‌شوند.

خوشبختانه برای سس مایونز (اگر بخواهیم وانمود کنیم که مواد تشکیل دهنده شربت خانه دارای احساسات هستند، اما اگر این کار را داشته باشیم این داستان را بسیار جالب تر می کند)، زرده تخم مرغ، منبع آب، نیز حاوی لسیتین است.

سس

لسیتین را به عنوان دوست مشترکی که هم روغن و هم آب دوست دارند و می خواهند با او معاشرت کنند، در نظر بگیرید. می تواند با آب در یک انتها و چربی (روغن) در طرف دیگر پیوند ایجاد کند.

به دلیل لسیتین، روغن و آب تمام تلاش خود را می کنند تا حداقل برای چند روز، مثلاً طول یک آخر هفته عروسی، با هم کنار بیایند.

برای اینکه زرده تخم مرغ و روغن را با هم ترکیب کنید، باید آنها را به آرامی و هر بار یک قطره با هم مخلوط کنید و مرتب هم بزنید.

در فکر دوم، شاید این بخش از فرآیند بیشتر شبیه ادغام یک گربه جدید در خانواده ای باشد که یک یا چند گربه در آن زندگی می کنند: مراقب، صبور و هوشیار. اگر برای لحظه ای مراقب خود باشید، تمام جهنم از بین می رود.

گوئن ایحنات سال گذشته برای The Takeout سس مایونز را آزمایش کرد و نکات مفید بسیاری را از سرآشپزهای حرفه ای جمع آوری کرد.