دستگاه بچینگ بتن که ریمل تولید می کند

میکسر درام کج از خانواده دستگاه بچینگ بتن و به این معنی است که درام با کج شدن به سمت پایین بتن را تخلیه می کند. این فرآیند تخلیه سریع است و برای پروژه های بزرگتر استفاده می شود.

سریع به این معنی است که بتن را با نیروی ثقلی که درام را به سمت پایین کج می کند تحویل می دهد، به این دلیل مخلوط بتن به دست آمده در معرض تفکیک قرار نمی گیرد.

تنها عیب این میکسر چسبیدن بتن به کف درام است. برای غلبه بر این روش از روشی به نام کره میکسر استفاده می شود که در آن مقداری ملات سیمان قبل از اختلاط دسته اول بتن در میکسر مخلوط می شود.

میکسرهای درام غیر کج مجاز به کج شدن نیستند و درام حول محور افقی خود می چرخد.

برای تخلیه بتن، ناودانی به صورت شیبدار چیده شده است که مخلوط بتن را از درام دریافت کرده و به بیرون تخلیه می کند.

دستگاه

در این حالت، زمانی که مواد از یک سر ریخته می‌شوند و از انتهای دیگر مخلوط می‌شوند، درام از دو سر باز می‌شود و از داخل تیغه‌هایی تشکیل می‌شود. تخلیه سریع بتن در این حالت امکان پذیر نیست.

با توجه به این تاخیر، بتن ممکن است در برابر جداسازی آسیب پذیر باشد. سنگدانه با اندازه بزرگتر به راحتی با مخلوط تخلیه نمی شود.

بنابراین اندازه سنگدانه بیش از 7.5 سانتی متر برای این نوع میکسرها ترجیح داده می شود. بنابراین معمولاً از این نوع میکسرها برای پروژه های کوچک استفاده می شود.

میکسرهای درام معکوس مشابه میکسرهای نوع غیر کج هستند، اما در این حالت چرخش معکوس برای عملکردهای مختلف انجام می شود.

درام دارای دو دهانه است که یک سر آن برای ریختن مواد و سر دیگر برای تخلیه مخلوط است. درام حول محور افقی خود می چرخد.

چرخش درام برای اختلاط در یک جهت و برای تخلیه در جهت مخالف صورت می گیرد. دو مجموعه مختلف از تیغه ها برای مخلوط کردن و تخلیه مرتب شده اند. آنها برای مخلوط بتن خشک مناسب هستند.